Frivillig på Told- og Grænsemuseet

Det er et aktivt hold af frivillige, der hjælper Told- og grænsemuseet med fortsat at være en spændende og levende del af lokalområdet.

Indhold

Museet er ramme omkring en aktiv gruppe af frivillige, som hjælper både i det daglige og ved de tilbagevendende begivenheder.
    Som frivillig på Told- & Grænsemuseet bliver du en del af et velfungerende frivilligteam. Du bliver selvfølgelig oplært i dine arbejdsopgaver og har indflydelse på dine arbejdstider.

Vær med til at passe frugthaven.
    Museet har en stor frugthave, hvor vi arbejder på at bevare de særlige, sønderjyske frugtsorter. Frivillige hjælper os med at passe den - og får også del i frugtudbyttet.

Bliv kustode og lav omvisninger.
    Museet har en gruppe af frivillige kustoder, som hjælper os med at bemande museet, fx i weekender og ferier.

Lav aktiviteter for børn og familier.
    Vær med til at bemande, og måske også udtænke, sjove aktiviteter for børn og familier.
    Museet inviterer årligt ind til både vækning af julemanden, æbledag og ferieaktiviteter.

KIG FORBI I ÅBNINGSTIDEN OG HØR OM MULIGHEDERNE.